Proskur a Ztracené říše

Úvaha nad používáním dostupných settingů pro hráče naší skupiny.
Napsal Lotrando
Když jsme začínali aktuální kampaň, postavy pocházely z Nentirského údolí. Dlouho jsem si lámal hlavu s tím, kde vlastně leží na mapě Ztracených říší a protože mi imponují rytířské ságy apod., rozhodl jsem se ho umístit poblíž Cormyru. Prozatím jsme tuto skutečnost využili jen okrajově, jedna z mála postav s vazbou na Cormyr je Dara z Proskuru. Jinak jsme se úspěšně vyhýbali nutnosti nějak pevně určovat kde se děj vašich příběhů odehrává.

S pevnými vazbami na prostředí přichází možnost hráčů čerpat pro své postavy z rozsáhlé zásobárny témat, příběhů, událostí. Zároveň je tu ale svazující prvek, protože některé věci jsou danné a nelze je měnit bez vážných důsledků na dějové linie, které jsou známé. Vše má své pro i proti.

Historie ztracených říší je příliš svazující, jejich mapa je příliš popsaná a nikdo z nás není jejich znalcem. Hrajeme v nich proto, že si tu každý může najít to své a dílem i proto, že je to jedinné dosud publikované 4E prosředí. Z výše uvedeného bych chtěl do budoucna zachovat to první, protože ohlášené vydání Ebberonu změní druhý důvod, proč hrajeme ve Ztracených říších.

Pro nové pokračování kampaně, ve kterém se postavy podívají do Proskuru, jsem potřeboval změnit příliš mnoho věcí dotýkající se historie okolních zemí, geografie apod. Změny se kupily a já jsem zjistil, že to prostě už není ten Proskur načrtnutý ve Ztracený říších. Je však, jak doufám, mnohem zábavnější a poskytne nám zábavu na dlouhou dobu. Družina si už užila cestování pustinou a i když se k němu někdy v budoucnu opět vrátí, dlouhý čas teď stráví životem ve městě zlodějů, prostředí cirkusu a tajemných událostí dotýkajících se původu města. Naše vazba na Ztracené říše bude mnohem slabší, možná se občas úplně vytratí. Proskur je místo, které žije vlastním životem a své obyvatele dokáže úplně pohltit.

Toto oslabení vazby na prostředí Ztracených říší není nic definitivního. Stále můžete čerpat nápady z této pokladnice příběhů. Jediné o čem je nutné se poradit je, jak tuto část historie zakomponovat do nového obrazu. Ne všichni tuto touhu mají, ale ani já se nechci uzavírat možnosti mít kam sáhnout pro doprovodné téma, roztodivné kultury apod. Ztracené říše budou stále rámovat děj našich příběhů, jen se to bude dít s mnohem menší intenzitou.

Stejně tak je možné podívat se na nový Ebberon a použít nápady v něm obsažené, pokud se vám budou líbit. Důležité je jen to, aby byla hra zajímavá a také to, aby se nám nezvrhla z koláže do patlanice, která nebude pěkná na pohled. Tohle je na nás všech, na vás hráčích, kteří máte ten nejsilnější nástroj k vytváření příběhů. Tím jsou vaše postavy. Já můžu slíbit, že se budu snažit vaše nápady do celkového příběhu zakomponovat. První zkouškou bude Cirkus.
Napsal Lotrando 09.04.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 6 příspěvků.
ČAS neregistrovaní : 0.0012450218200684 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
Podobné články
ČAS 0.10796689987183 secREMOTE_IP: 18.223.32.230