Alnagův bloček: Tvorba tažení v praxi

Tuhle jsem se dozvěděl strašnou věc, jsem prý považován za teoretika. Takové hereze. Abyste viděli, že to není pravda a že kromě psaní (či překládání) článků o hraní ho také uskutečňuji, jsem se rozhodl zaznamenávat nějaké svoje úvahy z přípravy tažení. Takže tady jsou...
Napsal Alnag
Obsah článku:
K tomuto deníčku mne inspirovala nesmírně zajímavá diskuse Jak na kampaň, na kterou se určitě také podívejte, pokud hledáte nějaké podněty pro vlastní tvorbu. A neváhejte zakládat podobné klidně i o jiných hrách, než D&D :)

První krůčky

O novém tažení jsem začal přemýšlet s vydáním Dungeons & Dragons 4e i s tím, jak se začala časově vzdalovat jednotlivá sezení mých současných Star Wars. U nich jsem totiž začal uvažovat o tom, že by možná bylo lepší je za takových podmínek nějak elegantně uzavřít, než pokračovat v hraní stylem 1x za 2 měsíce.
Z D&D 4e mne nejvíc zaujala mechanika "skill challenge". Přemýšlel jsem, jak z ní udělat dominantní prvek hry, kde by nejvíc vynikla. V klasickém dungeon-crawlu to nebude, to je jasné. První, co mne napadlo, byl koncept fantasy vyšetřovacích her, který jsem načrtnul v jedné diskusi - Stráže, stráže!
Hlavní plusy jsem shrnul takto:
  • Snadné zadávání questů - nový případ k vyšetření
  • Různorodá, pestrá činnost - různost zločinů
  • Hodně příležitostí ke skill encounters i boje
  • Docela zásadní odchylka od klasického dungeon crawlu
  • Spousta příležitostí i důvodů ke skupinové spolupráci
  • Možnost piplat si relativně malé prostředí (město), vracející se CP, opakující se lokace...
  • Spousta inspirace v krimi seriálech, detektivkách atd.
Věc, které by se DMové neměli bát, je nestydatě vykrádat cizí nápady. Nejste placení za originalitu (pokud vás vůbec někdo platí), ale za zábavu. Takže jsem přemýšlel, co bych tak vykradl. Shodou okolností mi v určitou chvíli přišlo pod ruku několik zajímavých věcí...
  • Znovu jsem otevřel pravidla hry Over the Edge a usoudil jsem, že nabízené prostředí má ty správné "parametry", stačí ho jen překlopit do víc fantasy a D&D-like verze.
  • Koupil jsem si DVD svého oblíbeného filmu Dokonalý trik a usoudil, že se mi jednak opravdu líbí jeho styl vyprávění (několik časových rovin i tradiční tříaktové schéma dovedené do naprostého vrcholu a zmnožené v nesčetných facetách) a tak jsem si řekl, že s prostředím hýbnu ještě trochu ve směru steampunk-viktoriánské Anglie. Taky tu poprvé vykouknul koncept vynálezce, ale o tom později.
  • Přečetl jsem si docela podrobný manuál pro přispěvatele pro koncept Mission Impossible, inspirovaný D&D her Raiders Guild. Sepsaný mým oblíbencem Robinem Lawsem pro Axe Initiative Games. Řekl jsem si, že by možná nebylo od věci přidat do hry trochu víc špionážního žánru i s takovými těmi James Bondovskými mini-misemi na začátku. Nápad dát hráčům dopředu mapu nebo plán a pak změnit nějaké okolnosti. A taky fakt šupácky dobří záporáci...
  • Na ENWorldu jsem tak dlouho pindal, že nová Adventure Path od WotC už je zase o záchraně světa a že by mohli zkusit vymyslet taky něco nového, až o tom někdo založil diskusi. A pak jsem začal usilovně přemýšlet, jaký MacGuffin budu vlastně používat...
  • A konečně to všechno pěkně docvaklo, když jsem v průběhu učení na státnice rozkoukal seriál Alias (vřele nedoporučuju podobný postup, protože pak víc přemýšlíte o RPGčkách než o učení). Je to taková alternativa úkazu 3B (bed, bathroom, bus) tedy, že nejlepší nápady přicházejí v posteli, na záchodě a v koupelně nebo v dopravních prostředcích). V Alias jsem našel výborné nápady, které se dají zpracovat do dobrodružství, šíleného historického vynálezce, který po sobě nechal spoustu bizarních artefaktů, které musí hlavní hrdinka získat (tahák hry), pár zajímavých příběhových kompozic v nesčetných variacích a několikero solidních prototypů padouchů... prostě úplně ideální materiál k vytěžení.
V mezičase jsem zase jinde vykradl a připravil cosi jako "pilotní dobrodružství" - one-shotovku Poslední případ. Vyzkoušel jsem ji v komorní sestavě jednou a moc se mi líbilo zejména to, jak se dá dobře nastrukturovat skill challenge.
Takže z těchto inspiračních zdrojů jsem se odpíchl ke koncipování nějaké vlastní bible tažení...
< První krůčky >
Bible tažení
Napsal Alnag 29.09.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 15 příspěvků.
ČAS neregistrovaní : 0.0014140605926514 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
Podobné články
ČAS 0.13161206245422 secREMOTE_IP: 3.144.48.135